لودر سایت
    • مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اضطراب رایانه

      مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-درباره-اضطراب-رایانهمبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اضطراب رایانه
      خصوصیات محصول:
      منابع فارسی و انگلیسی دارد.
      ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
      رفرنس دهی استاندارد دارد.
      کاملترین در سطح اینترنت
      دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
      گارانتی بازگشت وجه دارد.
      فرمت : doc
      تعداد صفحات : ۲۰
      مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اضطراب رایانه

      بخشی از متن :
      با حضور رایانه­ ها در زندگی امروزی موضوع تعامل انسان و رایانه، به خصوص واکنش­های هیجانی انسان نسبت به رایانه مطرح شده است. کار با رایانه و جنبه­های سخت­افزار و نرم­افزار آن نیاز به حداقل دانش و سواد تخصصی دارد، تا فرد بتواند آن­را راه­اندازی و نرم­افزارهای مرتبط با رشته و اهداف خود را اجرا نماید. این یک فعالیت یا تعامل فرد و دستگاه است.
      با این وصف پژوهش­ها نشان می­دهد بعضی از افراد به ویژه دانشجویان و معلمان، بنا بر دلایلی از تعامل و کار با رایانه طفره می­روند. به نظر می­رسد این افراد به میزان قابل ملاحظه­ای اضطراب رایانه دارند و وقتی شرایط کار با آن یا آموزش مهارتهای اساسی مرتبط با آن فراهم می­شود، به همین دلیل از رویارویی با چنین موقعیت­هایی پرهیز و اجتناب می­کنند (برادلی و راسل، ۱۹۷۷؛ دارنینا، ۱۹۹۵؛ هنری و استون، ۱۹۷۷. به نقل از لواسانی، ۱۳۸۲).

      درباره­ی اضطراب رایانه مانند اغلب مفاهیم روان­شناسی تعریف مشخص و واحدی وجود ندارد. در بسیاری از موارد مفهوم اضطراب رایانه و هراس رایانه[۱] مترادف یکدیگر استفاده شده است (گاردنر[۲] و همکاران، ۱۹۸۹؛ باورز و باورز،۱۹۹۶؛ هنری و استون، ۱۹۹۷؛ به نقل از لواسانی، ۱۳۸۲). به هر حال مفاهیم اضطراب رایانه، رایانه هراسی، فن هراسی[۳]، فن تنیدگی[۴] و نظایر آن را می­توان در گروهی از اضطراب­ها و هراس­های فرهنگی و اجتماعی قرار داد که حاصل رشد و فناوری و دگرگونی­های اجتماعی مبتنی بر دانش فنی هستند. هر چند نمی­توان از نقش فرد، ویژگی­های شناختی، باورها و نگرش­های غیر منطقی، ویژگی­های عاطفی و در مجموع شخصیت فرد در تعامل با شرایط محیطی غافل بود.

      آدمی موجود شگفت­انگیزی است که می­تواند رویدادها را ادراک کند، به قضاوت­های پیچیده دست یابد، اطلاعات را به خاطر آورد، مسائل را حل کند و نقش­ها را عملی سازد. این ماشین پیچیده ممکن است برای مقاصد مختلف به کار افتد. مثلاً نقشه­های جنگ طرح کند یا به اکتشاف فضایی بپردازد و خواهان محبوبیت، برتری­جویی یا دوستی باشد. اینکه آدمی استعدادهای خود را صرف چه هدف­هایی خواهد کرد منوط به انگیزش اوست، یعنی به نوع امیال، آرزوها، خواسته­ها، نیازها، هوس­ها، گرسنگی­ها، عشق­ها، نفرت­ها و ترس­های او بستگی دارد. مطالعه انگیزش نه تنها در تبیین رفتار مهم و مؤثر است بلکه از این نظر مهم است که در همه­ی جهت زندگی روزمره اثر دارد. مفاهیم انگیزش در تار و پود نهادهای اجتماعی ما نیز تنیده شده­اند. به عنوان مثال کیفر قاتل بستگی به نوع انگیزش او دارد. قرن­ها فلاسفه و متفکران در خصوص طبیعت انسان بحث کرده­اند و در این بحث غالباً مسائلی درباره­ی انگیزش مطرح کرده­اند. انگیزه پیشرفت عامل نیرو دهنده، هدایت­کننده و نگهدارنده­ی رفتار است. انگیزه را به موتور و فرمان اتومبیل تشبیه کرده­اند. افرادی که دارای انگیزه پیشرفت سطح بالایی هستند در فعالیت­های خود برای موفقیت به سختی می­کوشند و در مقابل کسانی که انگیزه چندانی برای پیشرفت و موفقیت ندارند تلاش چندانی نمی­کنند، بنابراین دلیل اینکه چرا ما بعضی رفتارها را انجام می­دهیم و بعضی دیگر را انجام نمی­دهیم انگیزه­های ما هستند، فرضاً اگر دانش­آموزان و دانشجویان نسبت به درس بی­علاقه باشند به توضیحات معلم توجه نخواهند کرد و تکالیف خود را با جدیت انجام خواهند داد و هم پیشرفت چندانی نصیب آنها خواهد شد (حسن­زاده، ۱۳۸۸).

      ۲-۴-۱ اضطراب:

      اضطراب حالت برانگیختگی فیزیولوژیکی، شبیه ترس ولی بدون عامل عینی است چون ترس، واکنش به تهدیدی معلوم، خارجی، قطعی و از نظر منشـأ بـدون تعـارض و اضـطراب، واکـنش در مقابـل خطـری نامعلوم، درونی، مبهم و از نظر منشأ تعارض است. یک احساس منتشر و بسیار ناخوشایند و اغلب مـبهم و حس دلواپسی است که دارای نشانه­های جسمانی مانند: تپش قلب، احسـاس خـالی شـدن سـردل، و نشانه های رفتاری مانند: انزوای اجتماعی و نشانه عاطفی- هیجانی و روانی ماننـد: اشـکال در تمرکـز و فراموشی می­باشد. (تروورجی. پاول و سیمون، به نقل از پورافکاری،۱۳۸۰).

      بک[۵] عقیده دارد که اضطراب بیمارگونه از تکرار بیشتر سنجی خطر ناشی می شود که در آن فرد تهدید را بیشتر از آنچه واقعا هست برآورد می کند و با یک یا چند جنبه از موارد زیر همراه است:

      – وقایع ترسناک را بیش از آنچه هست به شانس نسبت به می­دهد.

      – شدت یک واقعه ترسناک را بیش از آنچه هست می­سنجد.

      – دست کم گرفتن توانایی های خود برای کنارآمدن با مشکل.

      – توانایی های افراد دیگر را از نظر کمکی که می تواند به او بکنند کمتر از واقع می­سنجد (شارف[۶]،۱۳۸۱).

      ۲-۴-۲ اضطراب و یادگیری

      اضطراب یکی از تجلیات برانگیختگی بالاست. مقداری از اضطراب نیز برای عملکرد آموزشگاهی افراد و انجام تکالیف یادگیری لازم است. این مطلب بدین معنی است که اضطراب بیش از حد و یا خیلی کم بر عملکرد و پیشرفت تحصیلی تاثیر می گذارد و بین اضطراب و عملکرد تحصیلی ارتباط وجود دارد و اضطراب بسیار بالا یا پایین کیفیت عملکرد را مخدوش می­کند و اضطراب مناسب و درحد اعتدال، باعث بالاترین سطح عملکرد تحصیلی می­گردد (جانی[۷] ؛ به نقل از قمی، ۱۳۸۷).

      هر موجود با هوشی اضطراب دارد، می­توان گفت که اضطراب یک حالت کاملا طبیعی و مهم برای افراد است. انواع متعدد مسایل زندگی فردی، اجتماعی و جسمانی ایجاب می­کند که ما به طور دائم از خود سازگاری نشان بدهیم. همه قدمهایی که انسان به جلو بر می­دارد، از قبیل همه کشف های عملی، هنری و ادبی همه و همه براساس اضطراب انجام می­گیرد. می­توان گفت که انسانهای عادی به مقداری اضطراب نیاز دارند تا به تکاپو بیفتند و اما اضطراب زمانی مسئله ساز می شود که از تحمل انسان فراتر رود (گنجی؛ به نقل از قمی ، ۱۳۸۷).

      اضطراب احساس مبهم بسیار نامطبوع ترس و نگرانی است. طبیعی است که وقتی دانش­آموزان با چالش های مدرسه (مانند انجام خوب یک آزمون) مواجه می شوند دلواپس یا نگران باشند و در واقع پژوهشگران دریافته اند که بسیاری از دانش­آموزان موفق، اضطراب متوسطی دارند (بندورا[۸]،۲۰۰۱؛ به نقل از بیابانگرد، ۱۳۸۴).

      با وجود این بعضی از دانش­آموزان سطوح اضطرابی بالایی دارند و همیشه نگران­اند که این مسئله می­تواند به توانایی و پیشرفت آنها آسیب برساند. به طور مثال برآورد می شود که اضطراب امتحان پیشرفت بیش از ده میلیون دانش­آموز را کاهش می دهد(بیایانگرد، ۱۳۸۴).

      اضطراب بعضی از کودکان با سطوح اضطراب خیلی بالا، نتیجه انتظارات پیشرفت خیلی بالا و غیرواقع بینانه والدین و فشار آنهاست، و بسیاری از بچه ها همانطور که به پایه های تحصیلی بالاتری می­رسند، اضطراب بیشتری دارند زیرا برخی تجارب بالاتر با شکست فراوانتری همراه است و زمانی که چنین شرایطی به وجود می­آید اضطراب دانش­آموزان افزایش می­یابد(همان منبع).

      ۲-۴-۳ اضطراب رایانه:

      اضطراب رایانه به عنوان اجتناب افراد از مواجه با رایانه و همچنین ناراحتی و ترس آنها از کارکردن با رایانه تعریف شده است (بوش[۹] و دیگران، ۲۰۰۷).

      اضطراب رایانه یک ترس قریب الوقوع و ذهنی از تعامل با رایانه است که با تهدید واقعی ارائه شده به وسیله رایانه تناسب چندانی ندارد. بنابراین اضطراب رایانه، یک مفهوم خاص از نوعی اضطراب است که به صورت عادی در یک موقعیت نوعی خاص اتفاق می افتد(اولاتی[۱۰] ،۲۰۰۸).

      دارنینا در تبیین اضطراب رایانه اظهار می دارد که بعضی از افراد در تعامل با رایانه تنیدگی و هیجانهای منفی را تجربه می کنند، در حالی که بعضی دیگر چنین حالاتی را تجربه نمی­کنند. دلایل این امر را باید در جزئیات موقعیتی – شخصیتی، تفاوت­های فردی در ادراک، ارزیابی و تفسیر موقعیت­ها و در هر دو جنبه کل موقعیت و عناصر فردی و راههای تعاملی این دو جستجو کرد. پس اضطراب و ترس از رایانه و نگرش منفی نسبت به آن را باید حاصل تعامل موقعیت با شخصیت دانست. به بیان دیگر احساس ناراحتی به کل موقعیت تعمیم می یابد. این طور نیست که فرد در یک جز موقعیت را بپذیرد و جز دیگر را طرد کند، بلکه کل موقعیت را طرد می­کند(لواسانی، ۱۳۸۲).

      اضطراب رایانه حالت هیجانی است که زمانی حادث می شود که فرد احتمال می دهد باید در عمل یا در تصور از رایانه استفاده کند، چرا که هر ناراحتی هیجانی به موقعیت نیاز دارد. هیجانهای منفی و ناراحتی های روان شناختی شاخص های فردی هستند که با موقعیت در تعامل اند. برای مقابله با ناراحتی هیجانی دو راه بیشتر وجود ندارد. راه اجتناب و کناره گیری از موقعیت و راه دوم تغییر درونی مانند تغییر انگیزه ها، باورها، نگرش ها. فرد با چنین رفتارهایی موقعیت عینی را تغییر می­دهد و آن را برای خود پذیرفتنی می­کند. دارنینا معتقد است در افرادی که برای اولین بار با رایانه روبرو می شوند اضطراب برانگیخته می شود، چرا که با امر نو مواجه شده و به ابزار جدید تسلط لازم را نیافته اند. در این حالت درون سازی متوقف می شود و مکانیزم های دفاعی ذهن، انگیزه طرد کردن را شکل می دهد. نه تنها فرایند یادگیری بلکه کل محتوای موضوع طرد می­شود. وی معتقد است که اضطراب رایانه در افراد به دلایل متفاوتی بروز می­کند. برای مثال فردی که می ترسد چیزی را خراب کند، احساس فرد از بی­دانشی و ناکارآمدی، ترس فردی از ریاضیات و فناوری، ترس درباره سلامت جسمانی، ترس از هر چیز جدید و ناآشنا، حس تردید نسبت به ارزیابی های هوشی از خود، یا این احساس که رایانه به دلیل هوش برتر فرد را در حل مشکلات شکست می­دهد و به او غلبه می کند، احساس نداشتن زمانی کافی یا “دلهره زمان” برای تسلط و آشنایی با رایانه و خلاصه آنکه رایانه مانند هر امر جدید اضطراب آور است. اصطلاح شناسی آن آشناست و فناوری آن مملو از اصطلاحات جدید است. از طرف دیگر فرد باید یافته­های علم امروز را با تجربه های قبلی خود پیوند بزند که کاری بس دشوار است (به نقل از قمی ، ۱۳۸۷).

      [۱] -Computer Phobia

      [2] -Gardner

      [3] -Technophobia

      [4] -Technostress

      [5] -Bech

      [6] -sharf

      [7] -Jony

      [8] -Bandura

      [9] -Buche

      [10] -Olatoye

      مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اضطراب رایانه

      منابع

      اسپالدینگ، چرچیل ال. (۱۳۷۷). انگیزش در کلاس (ترجمه محمدرضا نائبیان و اسماعیل بیابانگرد ). سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی : انتشارات مدرسه.

      اسلاوین، رابرت ای. (۱۳۸۵). روانشناسی تربیتی (نظریه و کاربست). ترجمه یحیی سید محمدی. تهران: روان.

      اکبری، بهمن (۱۳۸۶). روایی و اعتبار آزمون انگیزش پیشرفت هرمنس بر روی دانش آموزان دوره­ی متوسطه گیلان. فصلنامه برنامه­ریزی درسی، سال چهارم، شماره شانزدهم، صص۹۶-۷۳.

      آبنیکی فرد، زهرا. (۱۳۸۲). رابطه بین عزت نفس، پیشرفت تحصیلی، در دانش آموزان سال سوم دبیرستان شاهد تهران و مقایسه اثر بخشی دو روش حل مساله و مهارت­های ارتباطی در افزایش عزت نفس آنها. پایان­نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.

      آقازاده، محرم. احدیان، محمد (۱۳۸۷). راهنمای عملی برنامه ریزی درسی. تهران: پیوند نو.

      بیابانگرد، اسماعیل ( ۱۳۸۴ ). روانشناسی تربیتی (روانشناسی آموزش و یادگیری). تهران : ویرایش.

      پورافکاری، نصرت االله. (۱۳۸۰). فرهنگ جامع روانشناسی- روانپزشکی. تهران: فرهنگ معاصر.

      توکلیان، محبوبه. (۱۳۸۷). بررسی راهبردهای خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت و خود کارآمدی رایانه ای دانشجویان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اراک.

      جلالی، علی اکبر. (۱۳۸۸) .نقشه راه مدارس هوشمند. تهران: سازمان آموزش و پرورش.

      حافظ نیا، محمد رضا . ۱۳۸۶ . مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی . تهران : سازمان مطالعه مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت).

      حسن زاده، رمضان. (۱۳۸۸). انگیزش و هیجان. تهران: ارسباران.

      حسن­زاده، رمضان. (۱۳۹۰). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر سالاوان.

      خداپناهی، محمد کریم. (۱۳۸۵). انگیزش و هیجان. تهران: سمت.

      خسروی، محبوبه. (۱۳۸۶). فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول در دنیای آموزش. مجموعه مقالات دوم همایش فناوری آموزشی (صص ۱۵۴-۱۳۷). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.

      رجبی، مسعود. (۱۳۹۲). مقایسه انگیزه پیشرفت، خودتنظیمی وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسرسال سوم ریاضی مدارس هوشمند و عادی شهر همدان در سال تحصیلی ۱۳۹۲-۱۳۹۱. پایان­نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اراک.

      رحیمی، مهرک و یداللهی، سمانه. (۱۳۹۰). رابطه اضطراب رایانه دانش آموزان دوره متوسطه با رشته تحصیلی، جنسیت و پیشرفت درسی زبان انگلیسی. فصلنامه نوآوری­های آموزشی. شماره ۳۹ سال دهم.

      رضوی، عباس. (۱۳۸۶). مباحث نوین در فناوری آموزشی. اهواز: دانشگاه شهید چمران

      زندی، طالب. (۱۳۸۹). بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری با اضطراب رایانه دانشجویان کارشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی درسال تحصیلی ۸۹-۸۸. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.

      ساکی، رضا. (۱۳۸۸). عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در دبیرستانهای شهر تهران. فصلنامه تعلیم و تربیت. شماره ۱۰۱.

      سانتراک، جان دبلیو. (۱۳۸۵). روانشناسی تربیتی (ترجمه مرتضی امیدیان). یزد: انتشارات دانشگاه یزد.

      سبحانی نژاد، مهدی؛ عابدی، احمد. (۱۳۸۵). بررسی رابطه بین راهبردهای خودتنظیم و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنان در درس ریاضی، فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، شماره ۱، صص۸۰-۹۷.

      سرآبادانی تفرشی، لیلا. (۱۳۸۴). بررسی رابطه انگیزه پیشرفت تحصیلی، عزت نفس، و جنسیت با اضطراب رایانه دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم

      سرآبادانی تفرشی، لیلا و بلوردی، اکبر و قیاسی،محمد. (۱۳۹۰). بررسی رابطه اضطراب رایانه¬ای با انگیزه پیشرفت تحصیلی، عزت نفس و جنسیت دانشجویان جانباز و ایثارگر شهر تهران:۱۳۸۹. مجله طب جانباز. سال چهارم شماره سیزدهم.

      سروش، مهدی(۱۳۸۵). مدارس هوشمند، سلسه مقالات در اولین کنفرانس کشوری توسعه IT در آموزش و پرورش یزد.

      سرمد، زهره و بازرگان، عباس و حجازی، الهه. (۱۳۸۸). روش­های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه

      سیف، علی اکبر. (۱۳۸۰). روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری و آموزش). تهران: آگاه

      سیف، علی اکبر. (۱۳۸۸). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش (ویرایش ششم). تهران: دوران.

      سیف، علی اکبر. (۱۳۸۴). اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی (چاپ هفتم ویرایش سوم). تهران: دوران

      شارف، ریچارد داس (۱۳۸۱) . نظریه های مشاوره و روان درمانی( ترجمه مهرداد فیروزبخت). چاپاول، تهران: رسا .

      شاه قلعه، صفی الله. (۱۳۹۰). بررسی راهکارهای افزایش کیفیت و گسترش آموزش های IT در بین دانش آموزان شهرستان کمیجان. آموزش و پرورش استان مرکزی.

      شهرآرای، مهرناز. (۱۳۷۵). انگیزه پیشرفت در زنان: بررسی پژوهش­ها در نیم قرن اخیر. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره یازدهم، شماره دوم.

      شعاری نژاد، علی اکبر. (۱۳۶۲). روان شناسی یادگیری و کاربرد آن در آموزش. تهران: توس.

      عاصمی، آرزو . (۱۳۸۸). مدارس هوشمند مدارس فردا. فصلنامه پژوهشی آموزشی اطلاع رسانی مدارس کارامد ، شماره ۷.

      عبادی، رحیم (۱۳۸۳). یادگیری الکترونیکی و آموزش و پرورش، تهران : موسسه توسعه فن آوری مدارس هوشمند.

      عبادی، رحیم. (۱۳۸۴). فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش. ویراستار احمد عابدینی. تهران : موسسه توسعه فن آوری مدارس هوشمند

      عطاران ، محمد .(۱۳۸۵ ). مدرسه هوشمند . http://www.attaran.net

      عزیز زاده، پرویز (۱۳۷۷). مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر و روستای شهرستان کوهدشت، خرم آباد: شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان لرستان.

      غلامعلی لواسانی، مسعود. (۱۳۸۱). بررسی روابط متغیر های فردی با میزان اضطراب رایانه در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه تهران. مجله روان شناسی و علوم تربیتی، شماره ۲، ص۱۳۳-۱۰۹

      غلامعلی لواسانی، مسعود. (۱۳۸۲). بررسی روابط متغیر های فردی با میزان اضطراب رایانه در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه تهران. رساله دکتری روانشناسی، دانشگاه تهران.

      قاسمی پیر بلوطی، محمد. (۱۳۷۴). بررسی رابطه عزت نفس، انگیزه و هوش با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان دوره متوسطه شیراز. پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

      قاسمی، مریم(۱۳۸۸). تاثیر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) بر میزان یادگیری و سواد اطلاعاتی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی شهرستان خمین در درس علوم تجربی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.

      قمی، مهین. (۱۳۸۷). بررسی رابطه بین هوشهای چندگانه گاردنر با اضطراب و خودکارآمدی رایانه در میان دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.

      کدیور، پروین. (۱۳۸۶). روان شناسی تربیتی. تهران: سمت

      کدیور، پروین. (۱۳۷۹). روان شناسی تربیتی. تهران: سمت

      کنفرانس مدارس هوشمند(۱۳۸۹). مدیریت پیچیدگی هوش در مدارس هوشمند. پایگاه اطلاع رسانی به نشانی http//oas.ir

      گیج، نیتل؛ برلاینر، دیویدسی(۱۳۷۴). روانشناسی تربیتی،(ترجمه دکتر غلامرضا خوی نژاد، جواد طهوریان، دکتر حسین لطف آبادی، محمد تقی منشی طوسی، محمد حسین نظری نژاد). مشهد: مؤسسه انتشارات حکیم فردوسی و انتشارات پاژ.

      لاودن، کنت، سی (۱۳۸۰). فن آوری اطلاعات .(ترجمه حمید محسنی). تهران: نشر کتابدار.(تاریخ انتشار به زبان اصلی ندارد).

      مؤید نیا، فریبا. (۱۳۸۴). مدارس هوشمند رویکردی نو در آموزش و پرورش کشور. مجله پیوند، شماره ۳۱۴،ص۲۷-۲۱.

      محمودی، جعفر و ناچیگر، سروش و ابراهیمی، بابک و صادقی مقدم ، محمدرضا.(۱۳۸۷). بررسی چالش های توسعه مدارس هوشمند در کشور. فصلنامه نوآوری های آموزشی . شماره ۲۷، سال۷.

      مرکز امار و فناوری اطلاعات و ارتباطات. وزارت آموزش و پرورش(۱۳۹۰). شیوه نامه هوشمند سازی مدارس. تهران: وزارت آموزش وپرورش.

      نیک طلب، راضیه. (۱۳۸۴). بررسی رابطه بین سبکهای شناختی، خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم دبیرستانهای شهر سبزوار. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.

      یوسفی، علیرضا و همکاران. (۱۳۸۸). ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی اصفهان. مجله ایرانی در علوم پزشکی، شماره ۸۵-۷۹.

      مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اضطراب رایانه

      منابع لاتین

      Boche.w.Mari and athers .(2007) . A longitudinal investigation of the effects of computer anxiety on performance in a computing – intensive environment. Jornal of information systems education.vol.18(4)

      Harrison, A. w., & Rainer, R. k. (1992). Anexamination of the factor structures and concurrent validates for the computer attitude scale, the computer anxiety rating scale, and the computer self- efficacy scale. Educational and Psychological Measurement, 52, 735-744.

      Heinssen, R. k., Glass, C. R., & Knight, L. (1987). Assessing computer anxiety: Development and validation of the computer anxiety rating scale. Computers in Human Behavior, 3, 49-59.

      Meier, S T.(2006) “Computer aversion”, Computersin Human Behavior. 14(2).

      Oliver, ron (2002). The role of (ict) higher education for the 21 century: ict as a change agent for education. In Hi conference.

      Namlu, A, (2003). The effect of learning strategy on computer anxiety. Computers in human Behavior. 19. 565-57.

      دانلود فایل

 

FileHub ID : Looks File211795

لینک کوتاه این مطلب: https://filehub.ir/rkMLD
<<ادامه  دانلود پروپوزال در مورد ارتباط فشارهای شغلی و عملکرد کاکنان

نویسنده پست:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایلتو شارژ کن