لودر سایت
    • مبانی نظری عملکرد شغلی، ارزیابی عملکرد
    • مبانی نظری عملکرد شغلی، ارزیابی عملکرد

      توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

      همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

      توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

      پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

      رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

      منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

      نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

      قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

      مقدمه

      عملکرد شغلی[۱]عبارت است از مجموعه رفتارهای مرتبط با شغل که افراد از خود نشان می­دهند (اوک پارا[۲] و وین[۳]، ۲۰۰۸). روجلبرگ (۲۰۰۷، به نقل از گیتر[۴]، هافمنز[۵] و پپرمنز[۶]، ۲۰۱۱)، عملکرد را فعالیت­هایی تعریف کرده است که به طور معمول بخشی از شغل و فعالیت­های فرد است و باید آن را انجام دهد. در تعریفی دیگر، عملکرد شغلی به عنوان ارزش سازمانی رفتارهای شغلی کارمند در زمان­ها و موقعیت­های شغلی مختلف تعریف می­شود.

      …………….

      ابعاد عملکرد

      صاحب نظران سازمانی اخیراً عملکرد را به دو بعد تقسیم می­کنند:

      ۱-­ عملکرد وظیفه­ای

      ۲-­ عملکرد زمینه­ای

      ……………..

      ارزیابی عملکرد

      ارزیابی عملکرد و یا سنجش عملکرد فرایندی است که به وسیله­ی آن یک مدیر رفتارهای کارکنان را از طریق سنجش و مقایسه­ی آن­ها با معیارهای از پیش تنظیم شده ارزیابی می­کند. سپس نتایج حاصله را ثبت می­کند و در نهایت آن را به اطلاع کارکنان سازمان می­رساند. منظور از ارزیابی عملکرد کارکنان و جمع­آوری اطلاعات برای کاربردهای سازمانی مانند پرداخت حقوق و مزایا، برنامه ریزی نیروی انسانی، آموزش و بهسازی می­باشد (چیانگ[۷] و هسه[۸]، ۲۰۱۳).

      ………………..

      معیارهای عینی

      سازمان­ها بسیاری از رفتارهای کارمندان و نتایج رفتاری را پیگیری می­کنند. میزان سوانح، حوادث، تأخیرها و بهره­وری مانند میزان فروش، از ملاک­های ارزیابی عینی عستند. استفاده از معیارهای عینی برای ارزیابی عملکرد شغلی امتیازهای بسیاری دارد.

      …………….

      معیارهای ذهنی

      معیارهای ذهنی از متداول­ترین ابزارهای مورد استفاده برای ارزیابی عملکرد کارکنان هستند که طی آن عملکرد افراد مورد قضاوت ذهنی قرار می­گیرد. مقیاس­های درجه بندی فراوانی در سازمان­های مختلف مورد استفاده قرار می­گیرد. در این بخش به تعدادی از آن­ها اشاره شده است.

      ۱-­ برگه­ی درجه بندی شده­ی نگاره­ای[۹]

      …………………….

      اهداف ارزیابی عملکرد

      به طور کلی اهداف ارزشیابی عملکرد را می­توان به شرح زیر بیان کرد:

      ۱)­تعیین بازدهی کار یا بهره­وری: عبارت است از قدرت تولید یا مقدار تولید یک شخص یا کارگر در یک واحد زمانی.

      ……….

      اهمیت و فواید ارزیابی عملکرد

      در صورت تحقق هدف­های ارزیابی عملکرد، فواید و منافع ذیل را برای سازمان و کارکنان به دنبال خواهد داشت:

      ۱)­ایجاد میل و رغبت به کار و پیدایش احساس امنیت در کارکنان.

      …………

      منابع ارزیابی عملکرد

      منظور از ارزیابی عملکرد آن است که چه کسی می­تواند فرد را مورد ارزیابی قرار دهد. سرپرستان از رایج­ترین منابع ارزیابی عملکرد افراد هستند. به طور کلی ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان از طریق زیر انجام می­گیرد:

      سرپرست: ارزیابی مرئوسان به وسیله­ی

      ………..


      [۱]- job function

      [2]- Ok Para

      [3]- Wynn

      [4]- Gieter

      [5]- Hofmans

      [6]- Pepermans

      [7]- Chiang

      [8]- Hsieh

      [9] – graphic rating form

    • سایز : ۵۶ کیلو بایت
    • فرمت : docx
    • تعداد صفحات : ۲۰
  • برای مشاهده تصویر این فایل اینجا کلیک کنید.

FileHub ID : SID20911

لینک کوتاه این مطلب: https://filehub.ir/NMWBd
<<ادامه  پاورپوینت مزیت رقابتی در سطح بنگاه: مفهوم و تئوری - 33 اسلاید

نویسنده پست:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایلتو شارژ کن