• فرمت ورد قابل ویرایش تعداد صفحات ۹۸ صفحه رشتــه مکانیک باز کردن پنجره­ های خودرو سبب افزایش نیروی پسا و به تبع آن افزایش مصرف سوخت می­گردد اگر سرنشین اتومبیل در سرعتهای بزرگراهی برای صرفه ­جویی در مصرف سوخت، کولر را خاموش کرده و پنجره‎ها را باز کند مصرف سوخت تغییر قابل ملاحظه­ ای نخواهد داشت
    • فرمت : ورد – قابل ویرایش
      تعداد صفحات: ۹۸ صفحه
      رشتــه : مکانیک

      باز کردن پنجره­ های خودرو سبب افزایش نیروی پسا و به تبع آن افزایش مصرف سوخت می­گردد. اگر سرنشین اتومبیل در سرعتهای بزرگراهی برای صرفه ­جویی در مصرف سوخت، کولر را خاموش کرده و پنجره‎ها را باز کند مصرف سوخت تغییر قابل ملاحظه­ ای نخواهد داشت.

      دانش آیرودینامیک به مطالعه اجسام متحرک در هوا و بررسی نیروهای بازدارنده وارد برآنها می­پردازد. از دیدگاه آیرودینامیک، وسایط نقلیه زمینی اجسامی در معرض جریان سیال می­باشند که در فاصله بسیار نزدیکی نسبت به سطح زمین قرارگرفته ­اند. شکل هندسی، چرخش جریان در داخل و زیر وسیله نقلیه و اختلاط آن با جریان آزاد، همچنین حرکت چرخشی چرخها باعث پیچیدگی مدلسازی جریان حول و داخل وسایط نقلیه زمینی می­گردد. جریان سیال بر روی اتومبیل و داخل آن کاملاً سه­ بعدی بوده و لایه مرزی نیز متلاطم است. باز کردن پنجره ­ها باعث افزایش نیروی پسا می­شود. در تحقیق حاضر حل عددی جریان به کمک یک کد تجاری برروی بدنه خودرو سمند و داخل آن در چهار حالت پنجره بسته، ۲پنجره­ جلو باز، ۲پنجره عقب باز و ۴پنجره باز آورده شده است. در اینجا نرم­افزار GAMBIT به عنوان پیش­پردازنده برای تولید شبکه و نرم­افزارFLUENT جهت حل جریان مورد استفاده قرارگرفته است. معادلات حاکم شامل معادلات پیوستگی و ممنتوم هستند که برای حل آنها از روش متوسط ­گیری رینولدز و برای مدل کردن جمله تنش رینولدز از مدل و برای شبیه‎سازی ناحیه کنار دیوار از توابع دیوار استفاده می­شود. معادلات دیفرانسیل حاصل با روش حجم محدود به یک دستگاه معادلات جبری تبدیل گشته و با استفاده از الگوریتم SIMPLE حل شده ­اند. نتایج بدست آمده نشان می­دهند که در سرعت یکسان، پسا در حالت ۴پنجره باز دارای بیشترین مقدار بوده و در حالت ۲پنجره باز مقدار بیشتری نسبت به حالت پنجره بسته دارد. پس از حل عددی کانتورهای توزیع سرعت و فشار نمایش داده شده و میزان ضریب پسا در حالتهای پنجره باز و بسته محاسبه شده­ اند.

      فصل اول: مقدمه‌

      ۱- ۱ آیرودینامیک خودرو

      ۱- ۲ تأثیر باز بودن پنجره بر نیروی پسا

      ۱- ۳ کاهش ضریب درگ و تقلیل مصرف سوخت

      ۱- ۴ دینامیک سیالات محاسباتی در صنعت خودروسازی

      ۱- ۵ مروری بر کارهای انجام شده در زمینه آیرودینامیک خودرو

      فصل دوم: نیروهای آیرودینامیکی و عوامل مؤثر بر آیرودینامیک خودرو

      ۲- ۱ نیروهای پسا و برا

      ۲- ۱- ۱ نیروی پسا

      ۲- ۱- ۲ نیروی برا

      ۲- ۲ توزیع فشار بر روی یک خودرو

      فصل سوم: معادلات حاکم

      ۳- ۱ معادلات حاکم

      ۳- ۱- ۱ معادله پیوستگی

      ۳- ۱- ۲ معادلات بقای ممنتوم

      ۳- ۲ مدل

      ۳- ۳ توابع دیوار استاندارد

      ۳- ۴ شرایط مرزی

      ۳- ۴-۱ شرایط مرزی ورودی و خروجی

      ۳- ۴-۲ شرط مرزی تقارن

      ۳- ۴-۳ شرط مرزی دیوار

      فصل چهارم: روشهای حل عددی معادلات

      ۴- ۱ روشهای حل عددی

      ۴- ۱-۱ روش حل تفکیکی

      ۴- ۱-۲ روش حل پیوسته

      ۴- ۲ خطی سازی و روشهای آن

      ۴- ۳ گسسته سازی

      ۴- ۳-۱ روش بالادست مرتبه اول

      ۴- ۳-۲ روش قاعده توانی

      ۴- ۳-۳ روش بالا دست مرتبه دوم

      ۴- ۳-۴ روش مرتبه سوم (QUICK)

      ۴- ۳-۵ مقایسه روشهای مرتبه اول و مرتبه دوم

      ۴- ۴ فرم خطی شده معادلات گسسته

      ۴- ۵ زیر تخفیف

      ۴-۶ حل کننده تفکیکی

      ۴- ۶-۱ گسسته سازی معادله ممنتوم

      ۴- ۶-۲ گسسته سازی معادله پیوستگی

      ۴- ۶-۳ وابستگی سرعت- فشار

      ۴- ۷ الگوریتم سیمپل

      ۴- ۸ بررسی همگرایی حل

      ۴- ۹ نحوه تعریف باقیمانده در حل کننده تفکیکی

      فصل پنجم: مدلسازی و تولید شبکه

      ۵- ۱ مقدمه

      ۵- ۲ شبکه بندی

      ۵- ۲-۱ شبکه های با سازمان

      ۵- ۲-۲ شبکه های بی سازمان

      ۵- ۳ انواع سلولها

      ۵- ۳-۱ شبکه بندی سطح به روش Tri-Pave

      ۵- ۳-۲ شبکه بندی حجم با استفاده از الگوریتم TGrid

      ۵- ۴ هندسه و شبکه بندی خودروی سمند

      فصل ششم: نتایج

      ۶- ۱ مقدمه

      ۶- ۲ ابعاد خودروی سمند، تونل باد و شرایط ورودی

      ۶- ۳ توزیع ضریب فشار در سطح خارجی خودرو

      ۶- ۴ توزیع فشار در حالت پنجره بسته

      ۶- ۵ توزیع فشار در حالت پنجره باز

      ۶- ۶ توزیع سرعت

      ۶- ۷ مقایسه پسا در حالات مختلف

      ۶- ۸ بررسی همگرایی

      ۶- ۹ بررسی وابستگی حل به شبکه

      ۶- ۱۰ مقایسه مدلهای مختلف اغتشاش

      ۶-۱۱ نتیجه گیری و پیشنهاد

      مراجع

      پیوست: مجموعه توتال استیشن

      اصول کلی فاصله یابی با دستگاههای الکترونیکی EDM))

      فاصله یاب های الکترواپتیکی

      خطاهای فاصله یابی با دستگاههای الکترونیکی

      تاکئومترهای الکترونیکی

      مجموعه های توتال استیشن

      تعداد صفحات: ۹۸ صفحه
      رشتــه : مکانیک

    • سایز : ۱۸.۷۲۹ مگا بایت
    • فرمت : doc
    • تعداد صفحات : ۹۸
  • برای مشاهده تصویر این فایل اینجا کلیک کنید.

FileHub ID : SID20473

لینک کوتاه این مطلب: https://filehub.ir/KeS7b
<<ادامه  بررسی انژكتور چیست و سیستم سوخت رسانی انژكتوری چگونه كار می كند؟
دسته‌ها: مکانیک

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایلتو شارژ کن