• مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود نظم بخشی رفتار (فصل دوم تحقیق)
    • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود نظم بخشی رفتار (فصل دوم تحقیق)

      توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

      • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
      • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
      • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
      • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
      • منبع : دارد (به شیوهAPA)
      • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

      قسمتی از مبانی نظری متغیر:

      طبق نظر بندورا اگر اعمال تنها بوسیله پاداش و تنبیه بیرونی تعیین می­شدند، مردم شبیه بادبادک عمل می­کردند و هر لحظه تغییر جهت می­دادند تا خود را به عواملی که بر آنها تأثیر می­گذارد وفق دهند. با مردم غیر اصولی رفتار به دور از اخلاق و با مردم درستکار رفتار شرافتمندانه داشتند. حال اگر تقویت­کننده بیرونی و درونی رفتار را کنترل نمی­کنند پس چه چیزی آن­را کنترل می­کند؟ پاسخ بندورا این است که رفتار آدمی رفتار خود نظم داده شده است. انسان از تجربه مستقیم و غیر مستقیم معیارهای عملکرد را می­آموزد سپس آن معیارها پایه­ای می­شوند برای ارزیابی­های فرد. اگر عملکرد فرد در موقعیت­ها با معیارهای او هماهنگ بود مثبت ارزیابی می­شوند و اگر هماهنگ نبود منفی ارزیابی می­شود. از نظر بندورا تقویت درونی حاصل از ارزشیابی شخصی از تقویت بیرونی نیرومندتر است (هرگنهان، ۲۰۰۹).

      یادگیری خود تنظیمی یک چشم انداز مهم در پژوهش­های اخیر روان­شناسی تربیتی است (آکسان، ۲۰۰۹). این رویکرد از سال ۱۹۸۰، مطرح شد و به واسطه اهمیتی که در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان دارد شهرت فزآینده­ای پیدا کرده است (ریان و پینتریج، ۱۹۹۷؛ نقل از احمدی پور، ۱۳۸۷). یادگیری خود تنظیمی یک فرآیند فعال و خود رهنمون است که دانش آموزان، شناخت، انگیزش، نتایج، رفتار و محیط خود را در جهت پیشبرد اهدافشان کنترل و تنظیم می­کنند (گوداس و همکاران، ۲۰۱۰).

      زیمرمن۵ یادگیری خود تنظیمرانوعیازیادگیریکهدرآنافرادتلاش­های خودرابرایفراگیریدانشومهارتبدونتکیهبه معلمودیگران،شخصاً شروعکردهوجهتمی­بخشد تعریفمی­کندبهعبارتدیگردراینیادگیریافراد مهارت­هاییبرایطراحی،کنترلوهدایتفرآیند یادگیریخوددارندوتمایلدارندیادبگیرندوقادرند کل فرآیند یادگیری را ارزیابی کنند ( فرمهینی فراهانی و همکاران، ۱۳۸۷). تلاش­هایفعالانه­ایکهافرادبهطور فراشناختی،انگیزشیورفتاریدرفعالیت­هاییادگیری ازخودنشانمی­دهند (زیمرمن،۲۰۰۲).

      نظریه یادگیریخودتنظیمییکیازنظریه­هاییاستکهمحققانوشناسانِتربیتی درقالبآنبهمطالعهمی­پردازند.براساسنظریهیادگیریخودتنظیمی،مؤلفه­هایشناخت، انگیزشوکنش­وریتحصیلیبهصورتیکمجموعهدرهمتنیدهومربوطبههمدرنظرگرفتهمی­شوند(شیرازیتهرانی،۱۳۸۱). بنابراین،استفادهازراهبردهاییادگیریخود -تنظیمی، ازجملهعواملتعیین­کنندهدرموفقیتتحصیلیمحسوبمی­شودوبابررسیآنمی­توان عملکردتحصیلیدانشآموزانراپیش­بینینمود. پیش­بینیعملکردتحصیلی،یکیاز موضوع­هایمحوریموردعلاقهروان­شناسیتربیتیاست ( فارنهامو همکاران،۲۰۰۳؛ نقل ازبوساتووهمکاران،۲۰۰۰). خود تنظیمی تعیین اهداف، تکمیل برنامه­ای در جهت دستیابی به آن اهداف، تعهد نسبت به انجام آن برنامه، اجرای فعال برنامه و اقدامات دیگری که در جهت باز خورد و اصلاح یا تعیین جهت انجام می­شود (بندورا، ۱۹۸۶،۱۹۹۷؛ نقل از آسچ، ۲۰۰۵). به بیان دیگر افراد هم­پای اجتماعی شدن خود، اتکای کمتری به پاداش­ها و تنبیه­های بیرونی پیدا کرده و عمدتاً رفتارشان را خود، تنظیم می­کنند (کرین، ۲۰۰۶).


      ۱.Hergenhan

      2.Aksan

      3.Ryan

      4.Goudas

      5.Zimmerman

      1.Furenhum

      2. Busato

      3. Asch

      4. Carina

    • سایز : ۱۳۳ کیلو بایت
    • فرمت : docx
    • تعداد صفحات : ۴۲
  • برای مشاهده تصویر این فایل اینجا کلیک کنید.

FileHub ID : SID17353

لینک کوتاه این مطلب: https://filehub.ir/HaBvQ
<<ادامه  تحقیق درباره حسابداري منابع انساني

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایلتو شارژ کن