• پرسشنامه مقیاس احساس تعلق به مدرسه
    • پرسشنامه مقیاس احساس تعلق به مدرسه

      برای سنجش متغیر تعلق به مدرسه از مقیاس احساس تعلق به مدرسه، ساخته ی براون و ایوانز (۲۰۰۲)، استفاده شد. این پرسشنامه دارای ۱۶ ماده است که بر اساس یک مقیاس چهار درجه­ای (طیف لیکرت)، از کاملاً مخالفم (۱)، مخالفم (۲)، موافقم (۳) و کاملاً موافقم (۴) درجه بندی شده است. حداقل نمره در این پرسشنامه ۱۶ و حداکثر آن ۶۴ می باشد. نمره­ی بالاتر، در این مقیاس، نشان دهنده­ی تعلق به مدرسه بالاتر است. نمره کلی این مقیاس از جمع تمام سئولات به دست می­آید حداکثر نمره ۶۴ و حداقل نمره ۱۶ است.

      براون و ایوانز (۲۰۰۲)، ضریب پایایی این مقیاس را با استفاده از روش آلفای کرونباخ برابر با ۸۶/۰ ذکر کرده اند. ساختار عاملی این مقیاس، با به کارگیری روش تحلیل عاملی، مورد تایید قرار گرفته است. لوکاس[۱]، روالسون[۲] و هررا[۳] (۲۰۱۰) ضریب پایایی این مقیاس را برابر با ۷۶/۰ و ضرایب پایایی خرده مقیاس­های آن را بین ۷۶/۰ تا ۷۷/۰ گزارش کردند. به علاوه، تامسون و همکاران (۲۰۰۶) نیز ضریب پایایی این مقیاس را برابر با ۷۷/۰گزارش کردند و ساختار عاملی آن را تایید کردند. در پژوهش حاضر برای بررسی همسانی درونی این ابزار از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. که مقدار ضریب آلفای کرونباخ برابر ۸۴/۰ به دست آمد.


      [۱]- Loukas

      [2]- Roalson

      [3]- Herrera

    • سایز : ۹ کیلو بایت
    • فرمت : docx
    • تعداد صفحات : ۲
  • برای مشاهده تصویر این فایل اینجا کلیک کنید.

FileHub ID : SID16958

لینک کوتاه این مطلب: https://filehub.ir/Y0VOR
<<ادامه  پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری مالی کریگ دیگان با عنوان تئوری های هنجاری حسابداری - حسابداری تغییر قیمت ها

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایلتو شارژ کن