• کیفیت صدا، کنترل اکتیو، نویز موتور، xLMS فیلترشده، NEXLMS
    • NEX-LMS: A novel adaptive controls cheme for harmonic sound quality control

      a b s t r a c t
      This paper presents a novel adaptive control scheme with improved convergence rate
      for the equalization of harmonic disturbances such as engine noise. First modifications
      for improving convergence speed of the standard filtered-XLMS control are described.
      Equalization capabilities are then implemented allowing the independent tuning of
      harmonics. Eventually by providing the desired order vs. engine speed profiles the
      pursued sound quality attribute scan be achieved. The proposed controls cheme is first
      demonstrated with a simple secondary path model and then experimentally validated
      with the aid of a vehicle mockup which is excited with engine noise. The engine
      excitation is provided by are al-time sound quality equivalent engine simulator.
      Stationary and transient engine excitations are used to assess the control performance.
      The results reveal that the proposed controller is capable of large order-level reductions
      (up to 30dB)for stationary excitation which allows a comfortable margin for
      equalization.The same holds for slow run-ups (415 s) thanks to the improved
      convergencerate. This margin however gets narrower with shorter run-ups (r10 s)

      NEX-LMS:

      طرح کنترل تطبیقی جدید برای کنترل کیفیت صدای هارمونی

      چکیده

      در این مقاله، یک طرح کنترل تطبیقی جدید با سرعت همگرایی بهبودیافته برای برابرسازی اغتشاشات هارمونی همچون نویز موتور ارائه می­شود. نخست، تغییرات انجام شده برای بهبود سرعت همگرایی کنترلX-LMSفیلترشده­ی استاندارد تشریح می­شود. سپس قابلیت­های برابرسازی برای تنظیم مستقل هارمونی­ها انجام می­شود. در نهایت، می­توان با ارائه­ی مرتبه دلخواه به ازای پروفیل­های سرعت موتور، ویژگی­های کیفیت صدای مورد نظر را به­دست آورد. ابتدا، طرح کنترل پیشنهادی برای یک مدل مسیر ثانویه ساده نشان داده می­شود و سپس بصورت آزمایشگاهیو با استفاده از مدل اولیه یک خودرو که با نویز موتور تحریک می­شود مورد آزمایش و اثبات قرار می­گیرد. تحریک موتور با یک شبیه­ساز موتور معادل کیفیت صدای بلادرنگ انجام می­شود. تحریک­های ثابت و گذرای موتور برای ارزیابی عملکرد کنترلی استفاده می­شوند. نتایج بدست آمده حاکی از قابلیت کنترل­کننده پیشنهادی در کاهش سطوح-مرتبه بالا (تا ۳۰ دسی بل) برای تحریک ثابت است، که حاشیه امنی برای برابرسازی میسر می­سازد. همین حالت برای جهش­های کند و با توجه به سرعت همگرایی بهبودیافته برقرار است. با وجود این، این حاشیه با جهش­های کوتاه­تر باریک­تر می شود.

      .

    • سایز : ۱.۶۷۴ مگا بایت
    • فرمت : doc
    • تعداد صفحات : ۱۶
  • برای مشاهده تصویر این فایل اینجا کلیک کنید.

FileHub ID : SID14627

برای ثبت امتیاز کلیک کنید
[کلی: میانگین: ]
لینک کوتاه این مطلب: https://filehub.ir/DIEOi
<<ادامه  ترجمه مقاله ارشد الگوریتم زمان بندی برنامه براساس مدل برگر در محیط ابری

مدیرفایل هاب

FileHub search engine

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایلتو شارژ کن