• مهمترین آلاینده های مطرح در موتورهای اشتعال جرقه ای منواکسید کربن (CO)، هیدروکربنهای نسوخته (UHC ) و اکسیدهای نیتروژن (NOx) بوده که اختلاف قوانین موجود برای رعایت آلودگی خودروها، در میزان و مقدار هر کدام در هر سطح می باشد بگونه ایکه به مرور زمان مقدار مجاز تولید آنها کاهش یافته و قوانین آلودگی سهت تر می گردد
    • چکیده مقاله:

      مهمترین آلاینده های مطرح در موتورهای اشتعال جرقه ای منواکسید کربن (CO)، هیدروکربنهای نسوخته (UHC ) و اکسیدهای نیتروژن (NOx) بوده که اختلاف قوانین موجود برای رعایت آلودگی خودروها، در میزان و مقدار هر کدام در هر سطح می باشد. بگونه ایکه به مرور زمان مقدار مجاز تولید آنها کاهش یافته و قوانین آلودگی سهت تر می گردد. بر این اساس شناخت آلاینده ها و طریقه کنترل آنها درخودروها اهمیت ویژه ای پیدا خواهد کرد. در این راستا توسعه وبکارگیری فن آوری های مختلف و نصب آنها روی موتور های درون سوز باعث بهبود این وضعیت می گردد یکی از راههای کنترل گاز خطرناک اکسید نیتروژن استفاده از فن آوری بازخورانی گازهای اگزوز (EGR) است. در این حالت، برگشت دادن مقداری از گازهای سوخته شده بدرون محفظه احتراق باعث کاهش دمای محفظه و بتبع آن کاهش اکسیدهای نیتروژن می شود. البته استفاده از این فن اوری دارای محاسن ومعایبی بوده که در این مقاله به تفصیل روی آن بحث می گردد.

      کلیدواژه‌ها:

      EGR ، عملکرد ، آلودگی ، اکسید نیتروژن

    • سایز : ۳۹۳ کیلو بایت
    • فرمت : pdf
    • تعداد صفحات : ۱۰
  • برای مشاهده تصویر این فایل اینجا کلیک کنید.

FileHub ID : SID14884

برای ثبت امتیاز کلیک کنید
[کلی: میانگین: ]
لینک کوتاه این مطلب: https://filehub.ir/YCgp5
<<ادامه  دانلود تحقیق سیستم های حرارتی و برودتی 33 ص.DOC

مدیرفایل هاب

FileHub search engine

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایلتو شارژ کن