• پره های توربین گازی دارای تلرانس ابعادی وهندسی بسته ای بوده که از جنس سوپر الیاژ و به روش ریخته گری دقیق تولی می شوند در هر یک ازمراحل تولید قطعه بهروش ریخته گری دقیق که عبارتند از ساخت قالب تزریق مدل، تزریق مدل، قالبگیری سرامیکی، اتوکلاو ، پخت قالب سرامیکی و ریخته گری فلز امکان تغییرات ابعادی و هندسی قطعه وجود دارد
    • چکیده مقاله:

      پره های توربین گازی دارای تلرانس ابعادی وهندسی بسته ای بوده که از جنس سوپر الیاژ و به روش ریخته گری دقیق تولی می شوند. در هر یک ازمراحل تولید قطعه بهروش ریخته گری دقیق که عبارتند از ساخت قالب تزریق مدل، تزریق مدل، قالبگیری سرامیکی، اتوکلاو ، پخت قالب سرامیکی و ریخته گری فلز امکان تغییرات ابعادی و هندسی قطعه وجود دارد. در این تحقیق تغییرات ابعادی و هندسی درمرحله تزریق مدل که همراه با مرحله ریخته گری بیشترین تاثیر رابر ابعاد قطعه نهایی دارند، مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به خواص لازم در اکثر موارد از موم برای تهیه مدل استفاده میشود. ابتدا با الهام گرفتن از طرح و ابعاد یک پره مشخص، دومدل ساده که هر کدام فقط یکی از پیچیدگی های پره را دارا بوده، طراحی شده و پس از ساخت قالب تزریق قطعات و کالیبره نمودن دستگاه، اثر درجه حرارت و زمان نگهداری فشار بر میزان انحراف و طول ایرفویل مدلها که از ابعاد مهم پره ها می باشند، مورد بررسی قرار گرفته اند. نوع موم مورد استفاده در این تحقیق Filled Wax B417 بوده است. نتایج نشان دهنده تاثیر شکل هندسی بر انقباض و نحوه انحراف مدلها می باشد. میزان تاثیر زمان نگهداری فشاردر اکثر موارد نیز بیشتر از درجه حرارت می باشد.

      کلیدواژه‌ها:

      پره توربین گازی ، قالبگیری تزریقی ، مدل مومی ، انقباض ، انحراف ابعادی

    • سایز : ۶۸۲ کیلو بایت
    • فرمت : pdf
    • تعداد صفحات : ۸
  • برای مشاهده تصویر این فایل اینجا کلیک کنید.

FileHub ID : SID15117

برای ثبت امتیاز کلیک کنید
[کلی: میانگین: ]
لینک کوتاه این مطلب: https://filehub.ir/5jcF8
<<ادامه  پریز برق طراحی شده در سالیدورک و کتیا

مدیرفایل هاب

FileHub search engine

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایلتو شارژ کن