• ارتقای کیفیت از انتخاب فلسفه مدیریتی شروع می شود در سفر بی پایان ارتقای کیفیت نقطه شروع برای تلاشهای ارتقای کیفیت در یک سازمان انتخاب آگاهانه یک فلسفه مدیریتی است ابتدا باید مدیران ارشد سازمان از میان فلسفه های مدیریتی رایج فلسفه ای را برای جهت دادن به تلاشهای سازمان خود انتخاب نمایند
    • اسلاید ۱:

      فلسفه مدیریت

      ارتقای کیفیت از انتخاب فلسفه مدیریتی شروع می شود. در سفر بی پایان ارتقای کیفیت نقطه شروع برای تلاشهای ارتقای کیفیت در یک سازمان انتخاب آگاهانه یک فلسفه مدیریتی است. ابتدا باید مدیران ارشد سازمان از میان فلسفه های مدیریتی رایج فلسفه ای را برای جهت دادن به تلاشهای سازمان خود انتخاب نمایند .

      اسلاید ۲ :

      nباید توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسیار حائز اهمیت است ،ولی اگر قرار است فلسفه مدیریتی انتخاب شده موجب تحول اساسی در سازمان گردد اجرای صحیح آن کمتر از اجرای آن نمی باشد.

      nمدیریت جامع کیفیت با داشتن ارکان فلسفی و اصول ساده و قابل درک و فراهم نمودن یک بستر طبیعی برای تلاشها شاید تنها گزینه در پیش روی مدیران باشد سه رکن مهم فلسفه مدیریت جامع کیفیت یعنی مشتری محوری فرایند گرایی و ارتقای مستمر هم در رأس یک سازمان و هم در قاعده آن قابل درک و اجرااست.

      اسلاید ۳:

      تعریف مدیریت جامع کیفیت

      مدیریت جامع کیفیت فرایندی است متمرکز بر روی مشتریها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق، متکی بر تیمها که برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان از طریق ارتقای مستمر فرایند ها، توسط مدیریت ارشد سازمان رهبری می شود.

      n

      اسلاید ۴:

      ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت

      nفرایند گرایی: سازمان را فرایندی می بینیم که در آن همه افراد بصورت افقی در مراحلی از فرایند، قرار می گیرد.

      nمشتری محوری: تمامی افرادی که روی فرایند کار می کنند و آنها که نتیجه فرایند را کسب می کنند در واقع همکار و شریک هستند.

      nارتقای مستمر و فراگیر فرایندها و سیستمها: با تمرکز بر ارتقای عملکرد فرایندها و سیستمها و توانمند سازی کارکنان ،تلاش می شود فرایندها و سیستمها بطور دائم در جهت پاسخ به نیازها و انتظارات مشتریها بهبود یابند.

      اسلاید ۵:

      سیر تکاملی روند مدیریت کیفیت جامع (TQM)

      ۱- تلاشهای ابتدایی در ایجاد آگاهی در مورد کیفیت جامعه: امروزه صنایع بیشتر کشورهای پیشرفته در تب و تاب جنبش بهبود کیفیت هستند. این امر تا اندازه ای ناشی از پیدایش ژاپن به عنوان یک نیروی اقتصادی جهانی است و تا اندازه ای هم ناشی از افول آمریکا بعنوان سردمدار نیروی اقتصادی جهان آزاد است. در سالهای اخیر در آمریکا به شکل فزاینده یک تجدید نظر اساسی در صنایع و کسب کار شرکتهای این کشور بوجود آمده تمرکز این تجدید نظر برمقوله کیفیت وبهبود فرایند های مربوط آن است که در شکل گیری روندی که ما امروزه آن را «مدیریت کیفیت جامع» می نامیم نقشی بس موثر دارد.

      پایه اولیه TQM))بوسیله ادوارد دمینگ که یک دانشمند آمریکایی بود در سالهای پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن پی ریزی شد. وی در تجدید حیات اقتصادی ژاپن کمک زیادی کرد تا آن کشور بصورت یک غول صنعتی و تولیدی دردنیا مطرح گردید.

      اسلاید ۶:

      ۲- دمینگ و ژاپن : اقدامات دمینگ در آغاز بر پایه فنون آماری کنترل کیفیت قرار داشت کنترل آماری با بازبینی فرآیندها و
      بهره گیری از داده های کنترل شده گسترده ای( شامل حدود بالا وپایین قابل پذیرش) برای یک فعالیت را مشخص می کند. چنانچه فرایندی در چارچوب این گستره قرار گیرد گفته می شود که فرآیند زیر کنترل آماری است در غیر این صورت فرایند بیرون از کنترل بوده و باید بهبود لازم در آن بوجود آید تا یک فرایند قابل تکرار تلقی شود.

      اسلاید ۷:

      nپس از آن بحث اصلی دمینگ به زبان ساده این بود که به موازات بهبود کیفیت هزینه نیز کاهش می یابد توجه بسیاری بر نظریه دمینگ شد و ازآن پس آشنایی با نظریه دمینگ به ویژه فنون روشهای کنترل آماری گسترش زیادی یافت و بسیاری از سازمانها از روشهای دمینگ در تهیه کیفیت ، سود می برند.

      n

      اسلاید ۸:

      ۳- روند TQM به دنبال آن است که طرز برخورد و تلقی کارکنان و مدیران را چنان تغییر دهد که آنان همواره بگویند خوب یا مطلوب بودن هرگز کافی نیست و باید بهبود کیفیت را در همه زمینه ها امری مستمر و دائمی تلقی کرد.
      از هدفهای TQM تدوین یک تحول در سازمان است به شکلی که مدیریت و کارکنان تنها به کارهای مربوط به شغل خود بسنده نکنند، بلکه مستمراً برای بهبود فرآیندها که نهایتاً باعث بهبود فرآورده ها و خدمات می شود اهمیت دهند.

      اسلاید ۹:

      ۴ -عوامل کلیدی TQM: TQM در مفهوم راستین خود چیزی بیشتر از کنترلهای آماری کیفیت است.
      عوامل کلیدی TQM بطور کلی به شرح زیر است:
      ۱- تقدم و پیشگیری نقایص به جای کشف بعدی آنها.
      ۲- توجه و تأکید بر فرآیندهایی که فرآورده یا خدمات را تولید می کنند. ۳- تعهد نسبت به بهبود مستمر این فرایندها.
      ۴- تعهد نسبت به نوآوری در فرآیند های تازه ی فرآورده ها.
      ۵- پذیرش این فلسفه که TQM در برگیرنده تمامی تولیدها و کارهای سازمان است.

      n

      اسلاید ۱۰:

      اصول T.Q.M:

      n توجه کامل به نیاز های مشتری

      n ارائه کالا بدون عیب و نقص

      n مدیریت بر مبنای پیشگیری

      n

      n استفاده از فرآیند آماریspc

      nتشخیص و تصحیح اشتباهات

      n

      مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .

    • سایز : ۷۸۱ کیلو بایت
    • فرمت : ppt
    • تعداد صفحات : ۵۱
  • برای مشاهده تصویر این فایل اینجا کلیک کنید.

FileHub ID : SID14995

برای ثبت امتیاز کلیک کنید
[کلی: میانگین: ]
لینک کوتاه این مطلب: https://filehub.ir/7zt3C
<<ادامه  پاورپوینت ایجاد زنجیره ارزش پایدار برای مشتریان بانکها
دسته‌ها: مدیریت

مدیرفایل هاب

FileHub search engine

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایلتو شارژ کن