• بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HML و SMB در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
    • چکیده:.. ۱
      مقدمه:.. ۲
      فصل اول: کلیات تحقیق
      ۱-۱-مقدمه : ۴
      ۲-۱ بیان مسأله ۴
      ۳- ۱ تاریخچه موضوع تحقیق ۶
      ۴-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق ۸
      ۵-۱ اهداف تحقیق ۹
      ۱-۵-۱ هدف کلی ۹
      ۲-۵-۱ هدف ویژه ۹
      ۶-۱ چارچوب نظری تحقیق ۹
      ۷-۱ فرضیات تحقیق ۱۲
      ۸-۱ تعریف واژگان و اصطلاحات ۱۲
      فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
      ۱-۲- مقدمه: ۱۵
      ۲-۲ بازار مالی: ۱۵
      ۱-۲-۲ کارکرد های اقتصادی بازار مالی ۱۶
      ۱-۱-۲-۲ کمک به فرایند تشکیل سرمایه ۱۶
      ۲-۱-۲-۲ تعیین قیمت دارایی های مالی ۱۶
      ۳-۱-۲-۲ ایجاد بازار ثانویه برای معاملات دارایی های مالی (افزایش نقدینگی داراییها) ۱۷
      ۴-۱-۲-۲ کاهش هزینه مبادلات ۱۷
      ۲-۲-۲ طبقه بندی بازارهای مالی ۱۷
      ۱-۲-۲-۲ بازار پول ۱۸
      ۲-۲ -۲-۲ بازار سرمایه ۱۸
      ۳-۲ تاریخچه بورس و اوراق بهادار در جهان ۱۸
      ۴-۲ تاریخچه بورس و اوراق بهادار تهران ۱۹
      ۵-۲ تعریف بورس اوراق بهادار ۲۱
      ۶-۲ دارایی ۲۲
      ۱-۶-۲ دارایی مالی ۲۲
      ۷-۲ اوراق بهادار ۲۳
      ۸-۲ سهام عادی ۲۳
      ۹-۲ بازده سهام ۲۴
      ۱-۹-۲ مفهوم بازده ۲۴
      ۱۰-۲ بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار ۲۴
      ۱-۱۰-۲ بازده تحقق یافته ۲۵
      ۲-۱۰-۲ بازده مورد انتظار ۲۵
      ۱۱-۲ اجزای بازده ۲۵
      ۱-۱۱-۲ سود دریافتی ۲۵
      ۲-۱۱-۲ سود(زیان)سرمایه ۲۵
      ۱۲-۲ اندازه شرکت و اثر گذاری آن در عملکرد شرکت ۲۹
      ۱-۱۲-۱ لزوم تجزیه و تحلیل اندازه شرکت ۲۹
      ۱۳-۲ شاخص های اندازه ۳۰
      ۱-۱۳-۲ میزان دارایی شرکت ۳۰
      ۲-۱۳-۲ میزان فروش کل شرکت ۳۰
      ۳-۱۳-۲ لگاریتم فروش کل ۳۱
      ۴-۱۳-۲ تعداد پرسنل شرکت ۳۱
      ۵-۱۳-۲ ارزش بازار شرکت ۳۱
      ۱۴-۲مفهوم ارزش ۳۲
      ۱۵-۲ انواع ارزش ۳۲
      ۱-۱۵-۲ ارزش اسمی ۳۲
      ۳-۱۵-۲ ارزش بازار ۳۳
      ۴-۱۵-۲ ارزش انحلال ۳۴
      ۵-۱۵-۲ ارزش با فرض تداوم فعالیت شرکت ۳۴
      ۶-۱۵-۲ ارزش ذاتی ۳۴
      ۷-۱۵-۲ ارزش منصفانه ۳۵
      ۱۶-۲ نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار (BE/ME ) 35
      17-2 قیمت گذاری (ارزشیابی) دارایی های مالی ۳۵
      ۱۸-۲ مدل بهینه سازی پرتفوی مارکوویتز ۳۶
      ۱۹-۲ مدل های تعادلی ۳۶
      ۱-۱۹-۲ نظریه قیمت گذاری آربیتراژ ۳۷
      ۲-۱۹-۲ مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای ۳۹
      ۱-۲-۱۹-۲ کاربردهای مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای ۴۱
      ۳-۱۹-۲ مدل سه عاملی فاما و فرنچ ۴۱
      ۱-۳-۱۹-۲ عامل اندازه ۴۳
      ۲-۳-۱۹-۲ عامل ارزش ۴۳
      ۲۴-۲ پیشینه تحقیق ۴۴
      ۱-۲۴-۲ تحقیقات در خارج از ایران ۴۴
      ۲-۲۴-۲ تحقیقات انجام شده در ایران ۴۹
      فصل سوم: روش اجرای تحقیق
      ۱-۳- مقدمه ۵۳
      ۲-۳ روش تحقیق ۵۳
      ۳-۳ جامعه مطالعاتی ۵۴
      ۴-۳ قلمرو تحقیق: ۵۵
      ۱-۴-۳ قلمرو موضوعی تحقیق : ۵۵
      ۲-۴-۳-قلمرو زمانی تحقیق : ۵۵
      ۳-۴-۳-قلمرو مکانی تحقیق : ۵۵
      ۵-۳ مدل تحلیلی تحقیق و شیوه اندازه گیری متغیر های تحقیق ۵۶
      ۶-۳ روش و ابزار گرد آوری اطلاعات ۵۸
      ۷-۳ روش تجزیه و تحلیل داده ها ۵۸
      فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
      ۱-۴ مقدمه: ۶۴
      ۲-۴ شاخص های توصیفی متغیر ها ۶۴
      ۳-۴ آزمون فرضیه ها ۶۵
      ۱-۳-۴ فرضیه اول ۶۷
      ۲-۳-۴ فرضیه دوم ۷۱
      ۴-۴ آزمون فرضیات در حالت دو متغیره ۷۵
      ۵-۴ آزمون معنی داری رگرسیون چند گانه ۷۶
      ۶-۴ آزمون هم خطی ۸۶
      ۷-۴ خلاصه نتایج آزمون فرضیه ها ۸۷
      فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
      ۱-۵-مقدمه ۹۱
      ۲-۵ نتایج آزمون فرضیه ها ۹۱
      ۱-۲-۵ نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها در رگرسیون تک متغیره ۹۱
      ۲-۲-۵ نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها در حالت رگرسیون دو متغیره ۹۳
      ۳-۵ نتیجه گیری ۹۳
      ۴-۵ پیشنهاد هایی مبنی بریافته های تحقیق ۹۵
      ۵-۵ پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی ۹۶
      ۶-۵ محدودیت های تحقیق ۹۷
      پیوستها:
      پیوست الف: ۹۹
      پیوست ب: ۱۰۵
      پیوست ج: ۱۱۱
      پیوست د: ۱۱۷
      پیوست ه: ۱۲۳
      منابع و ماخذ:
      منابع فارسی: ۱۳۱
      منابع لاتین: ۱۳۳
      منابع اینترنتی: ۱۳۵
      چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………….۱۳۶

      نگاره ۱-۱: یافته های تحقیقات در ارتباط با نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام ۱۰
      نگاره ۱-۴ : توصیف متغیرها با شاخص های مرکزی، پراکندگی و نمودار توزیع داده ها (Statistics) 65
      نگاره ۲-۴ : آزمون کلموگروف- اسمیرنف در سطح هر پرتفوی ۶۶
      نگاره ۳-۴ : ضریب همبستگی و ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون در ارتباط با اندازه شرکت و بازده ۶۷
      نگاره ۴-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و بازده واقعی S/H 68
      نگاره ۵-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و بازده واقعی S/H 69
      نگاره ۶-۴ : ضریب همبستگی و ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون در ارتباط با نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده ۷۱
      نگاره ۷-۴ : تحلیل واریانس بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده واقعی S/H 72
      نگاره ۸-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده واقعی ….S/H 73
      نگاره ۹-۴ : ضریب همبستگی و ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون در ارتباط با اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی ۷۶
      نگاره ۱۰-۴: متغیرهای رگرسیون چند گانه ۷۷
      نگاره ۱۱-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/H 77
      نگاره ۱۲-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/M 78
      نگاره ۱۳-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/L 78

      نگاره ۱۴-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/H 79
      نگاره ۱۵-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/M 79
      نگاره ۱۶-۴ : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/L 80
      نگاره ۱۷-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/H 80
      نگاره ۱۸-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/M 81
      نگاره ۱۹-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/L 82
      نگاره ۲۰-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/H 83
      نگاره ۲۱-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/M 84
      نگاره شماره ۲۲-۴ : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/L 85
      نگاره ۲۳ -۴ : تحلیل شاخص وضعیت و مقادیر ویژه متغیرهای مستقل ۸۶
      نگاره ۲۴-۴: وضعیت هم خطی بین متغیرها ۸۷
      نگاره ۲۵-۴ خلاصه نتایج فرضیات ۸۹

      نمودار۱-۱ : رابطه بین اندازه شرکت و ارزش دفتری به ارزش بازار جهت تشکیل پرتفوی ۵۶
      نمودار۱-۳: رابطه بین هدف، روش و ابزار ۵۳
      نمودار ۱-۴ : نمودار هیستوگرام در بازده واقعی ۷۰
      نمودار ۲-۴ : معادله رگرسیون بین اندازه شرکت و بازده واقعی S/H 70
      نمودار ۳-۴ : نمودار هیستوگرام در بازده واقعی ۷۴
      نمودار ۴-۴ : معادله رگرسیون بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده واقعی S/H 74

    • سایز : ۶۵۸ کیلو بایت
    • فرمت : doc
    • تعداد صفحات : ۱۵۷
  • برای مشاهده تصویر این فایل اینجا کلیک کنید.

FileHub ID : SID14722

برای ثبت امتیاز کلیک کنید
[کلی: میانگین: ]
لینک کوتاه این مطلب: https://filehub.ir/iu6cZ
<<ادامه  دانلود پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب تئوری حسابداری (جلد 2) تألیف دکتر ساسان مهرانی، دکتر غلامرضا کرمی، مهتاب جهرومی و سیدمصطفی سیدحسینی

مدیرفایل هاب

FileHub search engine

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایلتو شارژ کن