مبانی نظری پیشینه تحقیق چرم و چرم سازی و محصولات چرمی

توضیحات :

مبانی نظری پیشینه تحقیق چرم و چرم سازی و محصولات چرمی در ۹۶ صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

فهرست مطالب :
فصل دوم ادبیات تحقیق ۱۳
تاریخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازی: ۱۴
تکنولوژی (فن آوری) در صنعت چرم ۲۱
مراحل ساخت چرم ۲۸
عوامل مؤثر بر کیفیت پوست و چرم ۳۰
الف- پوست: ۳۰
ب- چرم: ۳۳
انواع چرم و موارد استفاده از آن: ۳۵
انواع محصولات چرمی: ۳۷
بخش دوم مباحثی در باب صادرات و ابعاد مدیریتی آن ۳۹
تجارت بین الملل و کشورهای روبه توسعه ۴۰
جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور ۴۲
آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی ۴۲
نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال ۴۳
تعریف استراتژی ۴۵
نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی ۴۵
الف- استراتژی جایگزینی واردات ۴۵
ب- استراتژی توسعه صادرات: ۴۷
انواع استراتژی های رقابتی عام ۴۸
رهبری در هزینه ۵۰
تمایز محصول ۵۱
تمرکز (محدودنگری) ۵۳
میانه روی ۵۵
تعریف بازاریابی: ۵۷
استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار ۵۸
۱- استراتژی بازاریابی یکسان ۵۹
۲- استراتژی بازاریابی تفکیکی ۵۹
۳- استراتژی بازاریابی تمرکزی ۶۰
ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار ۶۱
تقسیم بندی بازار های بین المللی ۶۳
استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی ۶۵
آمیخته محصول ۶۶
اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی ۶۸
آمیخته تشویق و ترفیع ۷۰
اجزای تشویق و ترفیع ۷۱
توزیع فیزیکی در آمیخته بازاریابی ۷۲
تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی ۷۳
۱- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل ۷۴
۲- تصمیم به فعالیت در سطح بین‌الملل (Deciding wether to go abroad) 83
3- تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین‌الملل (Deciding Which market to enter) 85
4- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین‌المللی (Diciding how to enter the market) 87
5- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بین‌الملل (Deciding on the markting program) 96
6- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بین‌الملل (Diciding on the marketing organizition) 103

بخشی از متن :
تاریخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازی:
انسانهای نخستین به منظور بقاء نسل، اجباراً دست به شکار حیوانات می‌زدند. پوست نیز جایگاه ویژه ای داشته است. چراکه این فرآورده دامی‌بهترین وسیله پوشش انسانها برای جلوگیری از خطرات گوناگون بوده است. این نوع استفاده از پوست را می‌توان منصوب به عصر یخبندان (پانصد هزار سال قبل) دانست . در ابتدا بشراولیه از استخوان و سنگهای تیز به منظور از بین بردن گوشتهای اضافی و ضایعات پوست استفاده می‌کرد. ولی بزودی به فساد پذیری سریع این نوع پوستها در مقابل انواع میکروبها و باکتری ها پی برد. بعدها مبادرت به خشک کردن پوست در برابر آفتاب یا آتش کرد. که بازهم پوستی شکننده و غیر قابل استفاده بدست می‌آورد. تا اینکه سرانجام متوجه فوائد عصاره های گیاهی برای جلوگیری از فساد پوست گردید.
مصریان قدیم از حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد، از ترکیبات معدنی آرد شده مانند املاح آلومینیوم و دانه های مازو برای ساخت چرم استفاده می‌کردند. یونانیان و رومیها، از پوست و برگ درختان کاج و صنوبر استفاده می‌کردند . با توجه به این نکته بسیار مهم که صنعت چرمسازی در طی زمانی بسیار طولانی به تکامل خود رسیده و تجربیات فراوانی را پشت سر گذارده است. از زمانهای قدیم پوست به عنوان یکی از صنایع دستی حاصل از مهارت بشر هم مورد استفاده و هم مورد توجه و ستایش بوده است.
مواد اولیه پوست برای افراد شکارچی آن زمین که هنوز دوره کشاورزی را آغاز نکرده بودند و از نظر شرایط محیطی نیازمند به اسب بودند، به راحتی قابل تهیه بود. احتیاجات شدید آنها باعث گردید تا پوست را به گونه ای نرم نمایند که علاوه بر خشکی، در مقابل فساد نیز پس از بارها خیس شدن از مقاومت کافی برخوردار باشد. اطلاعات باستانشناسان هنوز به درستی نتوانسته اند قدم های ابتدایی را که انسان های اولیه در تبدیل پوست برداشته اند، بجز شواهدی مبنی بر دود دادن همراه با مالیدن روغن و مغز حیوان به داخل پوست و ساخت چرمهای بسیار خام را ارائه دهند. البته عملیات و کارهای مختلفی که روی پوست به صورتهای مختلف انجام می‌گرفت و باعث اصلاح نرمی‌و کاربرد بهتر آن می‌گردید نیز می‌توانست از جنبه های تکمیلی محسوب شود. مردم غارنشین در رابطه با اعتقادات مذهبی خود برای حیوانات و پوست آنها و همچنین شکل نهایی محصول ساخته شده از پوست اهمیت خاصی قائل بودند.
قرنهای ۱۲-۱۰ میلادی را باید قرون تحولات چرم سازی دانست. زیرا در این دوره صنعت چرمسازی با توجه به پیشرفت تکنیک در کشورهای اروپائی (از جمله انگلستان) توانسته بود منابع تجاری بسیاری را به همراه داشته باشد، در قرون وسطی که بتدریج دستجات صنعتی تشکیل می‌گردید، جامعه دباغان نیز بوجود آمد و انواع چرم برای مصارف گوناگون طبقه بندی گردید. از قرن هفدهم میلادی بعلت احتیاج شدید مردم به فرآورده های چرمی، این صنعت به شکل نو و پراهمیت و گسترده به مردم شناسانده شد و عملیات فراوانی برای تسریع کار در صنعت چرمسازی پدید آمد و مواد شیمیایی کوناگون و کامل تر، ماشین آلات پیچیده تر و از همه مهمتر افراد باتجربه و مطلع پا به عرصه این صنعت گذاردند و امروزه دانشگاهها با فارغ التحصیلان در رشته صنعت چرم در اقصی نقاط جهان در پیشبرد این صنعت فعالیت دارند و اطلاعات و گزارش های متنوع از طرف سازمانها و مؤسسات مختلف جهت ارائه آخرین اطلاعات تکنیکی، آماری و … منتشر می‌شود که خود بیانگر اهمیت و پیشرفت این صنعت در قرون اخیر می‌باشد.
در ایران نیز از دیرباز استفاده از انواع مختلف پوست و چرم مرسوم بوده و برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در کشور ما نیز بتدریج روشهای ابتدائی برای تبدیل پوست به ماده ای که مقاومت بیشتری را در برابر عوامل مختلف دارا باشد کشف و از این طریق ماده ای مقاومتر از پوست معمولی بدست آمد. از جمله روشهای ابتدایی در این مورد می‌توان دود دادن پوست، روغن مالیدن و استفاده از زاج و نظایر اینها را نام برد. پس از اینکه امکان تبدیل پوست به چرم حاصل گردید مورد استفاده آن نیز گسترش یافت و چرم علاوه بر مصارف قبلی نظیر پوشش بدن، زیرانداز، تهیه چادر، حمل و نقل آب و مایعات دیگری نظیر شیر و دو در مشکهایی که از پوست حیوانات تهیه می‌شد، برای تهیه انواع کتیبه ها، پرچم، لوازم و البسه رزمی‌مورد استفاده قرار گرفت.

<<ادامه  پاورپوینت 10روش برتر برای نشان‌دادن قدردانی از کارکنان - شش اسلاید

 

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

 

FileHub ID : Sellu-278805


فروشگاه ساز فایل و همکاری در فروش سل یو

برای ثبت امتیاز کلیک کنید
[کلی: میانگین: ]
لینک کوتاه این مطلب: https://filehub.ir/GZPru

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موبایلتو شارژ کن